Joogapilates

Joogapilateksessa yhdistyvät pilateksesta ja joogasta parhaat tuki- ja liikuntaelimistön terveyttä tukevat osiot. Harjoittelun fyysisiä tavoitteita ovat koko kehon, etenkin keskivartalon hallinta, lihaskestävyys ja -voima ilman haitallista kuormitusta, liikkuvuus ja tasapaino. Hengitys ohjaa liikkeitä, tukee selkärankaa ja toisaalta rauhoittaa mielen. Keskittyminen omaan kehoon, sen liikkeisiin ja tuntemuksiin yhdessä hengityksen kanssa antaa kokemuksen kehon ja mielen yhteydestä. Koska tunneilla käy erilaisen taustan ja kehon omaavia osallistujia, harjoituksista ohjataan eri vaihtoehtoja ja vaikeustasoja.

Tunti päättyy lyhyeen rentoutukseen, joka auttaa myöhäisen tunnin jälkeen myös parempaan uneen.

Annika Taulaniemi, opettajaesittely – Joogapilates

Annikalla on pitkä harrastustausta eri tanssilajeista ja joogasta, pilatesohjaajakoulutus (Ylab Education, Tukholma 2004-07) ja tuoreimpana joogaopettajakoulutus (Purna Yoga College, Helsinki 2016-17). Hän aloitti pilatesohjauksen v. 2005. Vähitellen Annikalla heräsi tunne, että pilateksesta ”puuttui” jotain, jolloin hän alkoi rakentamaan tunneistaan kokonaisuuksia, joissa hän yhdisti pilatekseen muita kehonhuollon, tanssin ja joogan elementtejä; liikkumista, jossa on mieli mukana.

Annika on koulutustaustaltaan fysioterapeutti, THM ja tekee väitöskirjaa pilateksen vaikutuksista selkävaivoihin. Muita harrastuksia ovat koiralenkit, kirjallisuus ja kulttuuri, metsä, melonta ja mökkeily.

Like:
Date:
29/12/2017
Categories:
Kehonhuolto
Author:
admin

Ota yhteyttä

Osoite

Kauppakatu 6 A,
33210 Tampere

Sähköposti

office@studiomove.fi